February 8, 2011

Пет причини за смртта на Star Trek

Во случај некој да заборавил, да потсетам дека пред скоро две години се појави последниот Star Trek филм. Да, го гледав уште тогаш и да, дури сега се решив да пишам, инспириран сосема случајно, додека прегледував некои стари текстови на MakTrek.

Филмот смрдеше на фецес уште кога беа објавени првите информации за кастингот и самата идеја за ваков 'римејк'. Сепак, филмот се случи и голем број фанови го дочекаа со раширени раце и нозе. По некое чудо, рецензиите беа генерално позитивни и целата фама околу филмот делуваше како да се случува во некој паралелен универзум, каде што целата публика се зомбија кои би проголтале било што со натпис Star Trek на него. Главниот кривец за смртта на Star Trek е секако Џ.Џ. Абрамс, познат како создавачот на Lost. Рака на срце, човекот освен тоа што ја направи најдобрата серија во историјата на телевизијата, нема ништо друго вредно за памтење.

Новиот Star Trek го имам гледано скоро два пати. Првиот пат го гледав во рок од една недела, со три паузи, додека вториот пат (минатово лето), го исклучив на пола. Покрај тоа што комплетно ја навредува интелегенцијата на гледачот, плука по се она што стои зад името Star Trek. Очаен обид да се заработи од мртва франшиза, со оправдување дека е време за нешто ново. Ако бараме нешто ново, зошто мора да е реимагинација на нешто старо и толку култно? Ајде една кратка анализа на филмот, пред да излезе новиот.

1. Идеја

Дали Абрамс или било кој друг инволвиран во ова навредливо ѓубре некогаш сконтал што е Star Trek или разбрал што била идејата на Џин Роденбери? Каде е утописката иднина, инспиративната технологија и моралните вредности на кои е базирана оргиналната серија? Каде се сите оние работи кои го претставуваат ова име? Јас знам кај се, удавени во мизерен блокбастер, нашминкан со ефекти, неоргиналност и р'каници. Римејк на Star Trek е полоша идеја и од новата Star Wars трилогија. Едноставно, на некои ствари не правиш римејк и крај.

2. Режија и фотографија

Низ цел филм, и тоа кога го викам сум прилично сериозен, на секои пет секунди има иритирачки lens flare ефект. Толку е претерано со користење, што е неподносливо. Буквално сегде има отсјај. Филмот е полн и со лоши кадри и камера потпрена на вибратори. Веројатно со овие три ствари пробале да му дадат на филмот некаква оргиналност и стил, меѓутоа на крајот не испаднало како што планирале, без разлика колку и да си ги тријат сега рацете од задоволство. Режијата е до толку лоша што на моменти ми доаѓаше да го клоцнам мониторот.

Од ова ослепел Џорди Ла Форџ

3. Кастинг

Филмот го изгасив два пати на делот кога се појави Чеков. Толку фејк руски акцент не сум сретнал нигде на друго место. Ако постои, нека посочи некој каде. Спок беше само Закари Квинто со Вулкански уши, ништо повеќе. Ја немаше мудроста, зрелоста и ставот на оргиналниот Спок (хаха, се појави и Леонард Нимој, чисто колку да се каже), без разлика што приказната е сместена додека екипажот е млад. Тинејџерските проблеми на Спок на страна, што беше со Скоти? Сајмон Пег е цар, меѓутоа не и како Скоти. Покрај тоа, две минути вкупно Скоти во цел филм? Идеме понатаму. Џон Чо како Сулу? Харолд и Кумар на Ентерпрајз? Карл Урбан како МекКој? Карл Факин Урбан? Тоа ти е исто како Семјуел Факин Џексон кога беше Џедај. За чудо, Кирк ме изненади. Не беше толку лош како што мислев. Ах, да. И Ерик Бана како негативец. Некој Ромуланец излезен од главата на Абрамс, со сите можни стереотипи на гадно копиле, па дури и физичкиот изглед. Тетоважи на лице? Браво, многу генијална идеја, баш е онака злобно.

4. Приказна

Приказна? Нешто со патување низ време. Пак, да. Не само што идејата е доволно преџвакана во целиот СФ жанр, туку е и повеќе пати користена во Star Trek, што во филмовите, што во сериите. Неможеше нешто пооргинално или им требаше нешто што ќе го смести и Леонард Нимој во филмот? Сакам да кажам, дека тајм тревл веќе не е одамна толку фасцинантно како порано, па колку е да е интересен концептот. Не знам, од приказната го видовме малиот Кирк, темпераментно дете што слуша Бисти Бојс и има Нокиа. Кога е малку поголем, се тепа пијан и пробува да биде Хан Соло.

5. Атмосфера и дизајн

Во ниеден момент не се осеќав како да гледам Star Trek. Ништо што ќе ми предизвика слично чувство. Атмосферата во филмот е како и во секој поскап СФ блокбастер, така што не направи многу разлика што тука насловот беше таков. Ентерпрајз внатре изгледаше како продавница на Епл, а не како брод на Федерацијата. Контам дека неможе да биде шарен како порано, ама ова беше претерано стаклено внатре...

Сигурно пепелта на Џин Роденбери се превртува низ вселената.

No comments: