December 5, 2014

Првиот ден од четвртиот "Анимакс"

Мислев дека оваа година ќе нема "Анимакс". Обично се одржуваше во текот на ноември, имаше најави од претходно. Годинава стигна некако потивко, на нова локација - Кинотека. Не дека е лошо, ама "Фросина" ми има повеќе душа за вакви дешавки, ем е многу поудобно. Особено ако седиш во прв ред. Да, ги направивме сите глупави фори за "стручното жири Crapwerk" што може да ти текнат...


Првиот ден изгледа изборот е секогаш малку послаб од наредните. Или барем јас така ја доживувам програмата. Вкупно 14 кратки аниминирани, од кои еден скокнаа и еден домашен. Како и секогаш, жанровите се различни, има веројатно по нешто за сечиј вкус. Само што првиот ден отвори со малку поекспериментална содржина, повеќе досадни наслови отколку нешто што стварно допре до мене и ме натера да го побарам и гледам пак. Немаше The Silence Beneath the Bark. Не го осудувам вкусот на луѓето што ги бирале филмовите за фестивалот, меѓутоа ако од толку пријавени (над 200?), морав да го гледам Sailor's Grave, тогаш какви се тие што завршиле во архивата? Разбирам дека секоја разновидност е добредојдена, ама не го разбирам нео-дадаизмот што неколку наслови се обидоа да ми го протнат. (го тресам ова со нео-дадаизам, само сакав да го напишам зборот. Нео-дадаизам, ете го пак!)

Фини беа Settling, I Want It!, Castillo Y El Armado, па и повеселите и детски Princess and the Shearer (очигледно не можам да најдам ништо за филмов на интернет) и I Need My Monster. Првиот ден го затвори одличниот полски Pochleba. Конзо на Иван Ивановски беше супер, ама од тие што му ги имам гледано, Шајкање ми е и понатаму омилен.

Си го сакам "Анимакс" и мило ми е што и понатаму си тера и што до сега ниту еднаш не го промашив. Добро би било да прерасне во поголем фестивал, во поголемо кино со побогата програма и повеќе публика, со надеж дека нема да изгуби од домаќинлукот. Вториот ден (вечер) за жал, го пропуштам.

No comments: